Audi automašīnu vēsture (turpinājums)


1980. gadā pilnpiedziņas sporta kupeja piesaistīja lielu uzmanību Ženēvas automašīnu salonā Audi stendā. Pirmo reizi vieglā, pilnpiedziņas, jaudīga automašīna tika piedāvāta Audi Quattro veidā ar pilnas piedziņas koncepciju, kura līdz šim tika izmantota tikai kravas automašīnām un apvidus automašīnām. Tādas vieglās automašīnas ideja radās 1976. – 1977. gadā izmēģinājuma braucienu laikā, kur tika pārbaudīta bundesvēram paredzētā WV Iltis. Lieliska šīs automašīnas uzvedība uz ledus un braucot pa sniegu uzvedināja uz domām ieviest pilnpiedziņu Audi 80 sērijas automašīnām. Tika izstrādāts arī tāds variants, kurš ļāva paaugstināt jaudu. Šis modelis tika demonstrēts 1979. gadā, tam bija piecu cilindru turbo dzinējs ar tilpumu 2,2 litri un ar jaudu 200 z/s.

1982. gadā Audi 80 quattro deva staru lielai, automašīnu ar pilnu piedziņu, ražošanas sērijai. Pakāpeniski šī koncepcija tika piedāvāta arī citām Audi modeļu sērijām.

Uzņēmumā, kur tika ražots Audi 80, tika ražota arī sporta kupeja (Audi Coupe), kura debitēja 1993. gadā. Kabrioleta versija pirmo reizi tika stādīta priekšā Ženēvā, 1991. gadā. Šis Audi saimes veterāns 2000. gadā tika noņemts no ražošanas. Līdz 1992. gadam tika izgatavotas 72 000 tādu mašīnu.

1990. gada decembrī tika stādīts priekšā jaunais Audi 100 (iekšējais apzīmējums C4), kurš visā uzņēmuma pastāvēšana laikā, tika piedāvāts ar sešiem cilindriem un tam bija V veida forma. Tas bija kompakts un stiprs agregāts ar dzinēja pilno apjomu 2,8 litri un tas savā klasē bija arī visvieglākais.

Audi A4 ir Audi 80 pēctecis, kuru izlaida no 1986. gada līdz 1994. gadam. Šī mašīna pirmo reizi tika stādīta priekšā 1994, gada oktobrī.

2001. gadā dienas gaismu ieraudzīja A4 Avant un kabriolets A4 Cabrio, kuram bija ciets, saliekams jumts, tāds pats kā Mercedes – Benz SLK un ir acīm redzams, ka tas kopā likts būs firmas Karmann rūpnīcā.

Automašīna Audi A8, pirmo reizi tika parādīta 1994. gada februārī.

1994. gada maijā publikai tika stādīts priekšā piecvietīgais RS2 Avant ar dzinēja apjomu 2,2 l un 315 stipru inžektora turbo dzinēju.

Modelis A3 ir radīts uz tādas pašas platformas kā Golf IV. Pirmo reizi šis modelis tika demonstrēts 1996. gada jūnijā. Audi A3 ražošana tika uzsākta 1997. gadā.

Audi A6 ar sedana virsbūvi pirmo reizi tika demonstrēta Ženēvā, autosalonā, 1997. gadā. 1998. gadā februārī priekšā tika stādīts Audi A6 modelis ar universālo virsbūvi. Visi C4 modeļi no ražošanas tika noņemti 1997. gada vasarā, sakarā ar pavisam jauna modeļa A6 (4B – type) apgūšanu.

No konceptuālā Audi A2 demonstrēšanas 1997. gada rudenī līdz sērijveida A2 ražošanai pagāja vairāk par diviem gadiem. Tā Audi automašīnām parādījās jauna saime vieglo automašīnu, kurām bija Eiropas izmēru B klase.

Audi S4 Avante /RS4 ir ļoti jaudīgas sporta automašīnas atvasinātas no Audi A4 ar dzinēju 2,7 – V6 – Biturbo. Šo mašīnu pirmo reizi demonstrēja autosalonā Frankfurtē pie Mainas.

1996. gada rudenī parādījās sporta komplektācijas S6 Avant.

Sporta automašīna Audi TT ar kupejas virsbūvi tika demonstrēta Ženēvā 1998. gada septembrī.

Audi S3, Audi 3 sporta modifikācija tika pirmo reizi demonstrēta 1999. martā.

Audi S8, Audi 8 jaudīga sporta modifikācija pirmo reizi tika demonstrēta 1998. gada sākumā.

Audi Allroad pirmo reizi tika demonstrēts 2000. gada februārī.

Šobrīd Audi piedzīvo strauju kāpumu, tāda veiksme ir iespējama pateicoties jauniem firmas sasniegumiem.