Automašīna Audi V8

1988. gada rudenī dienas gaismu ieraudzīja jaunā Audi top versija – Audi V8. Šī automašīna pieder pie augstākās klases un tika izlaista divās versijās: sedans (4875x1815x1420) un Lang ar pagarinātu par 318 mm bāzi, līdz ar to, automašīnas garums izauga līdz 5190 metriem un tādā veidā tika pagarināts arī salons. Pēdējo modeli ļoti labi no citiem modeļiem var atšķirt pēc lieliem aizmugurējiem un sānu logiem. Audi V8 aprīkoja ar mini bāru, televizoru, satelīta sakariem, atgāžamām atzveltnēm, pateicoties kurām, salonā ērti varēja ietilpt 7 cilvēki.

Automašīnai ir korpuss ar tādu pašu indeksu 44 kā automašīnai Audi 100, kura bija pārejas modelis – ar plakaniem durvju rokturiem. Toties korpuss bija pilnīgi jauns, tikai neliels daudzums detaļu bija aiztapinātas no Audi 100. 1991. gada modeļiem korpusa indekss nomainījās uz 4C. No iepriekšējā modeļa to var atšķirt pēc benzīna bākas atveres atslēgas, kura bija ieslēgta centrālās bloķēšanas sistēmā un bagāžas nodalījumā ar cilindriem.

1992. gadā notika kārtējās izmaiņas – jaunas durvju atslēgas, klimata kontrole, tika pievienotas klāt jaunas opcijas. Šajā pašā, 1992. gadā parādījās ABS, kurai bija automātiskās pašizslēgšanās funkcijas. No Audi 100 quattro tika paņemta dubultā aizmugurējā piekare, bet visas pārējās automašīnas sistēmas bija oriģinālas.

Modeļa nosaukums skaidri norāda uz dzinēja tipu – V – veida astotnieks, kuram ir 4 vārsti uz cilindru. Sākumā automašīnai bija dzinējs, kura dzinēja tilpums bija 3,6 litri un 250 z/s un tikai četru diapazonu automāts ZF. Kopš 1990. gada automašīnām tika uzstādīti pieci ātrumi, no 1991. gada augusta – seši ātrumi. 1991. gada beigās Audi V8 automašīnām tika uzstādīti vēl jaudīgāki dzinēji, kuru apjoms nu jau bija 4,2 litri un 280 z/s. Ar šādu dzinēju automašīnai bija iespēja 6,8 sekunžu laikā ieskrieties no 0 līdz 100 km/st.

Visas automašīnas Audi V8 ir pilnpiedziņas. Automašīnām ar mehānisko ātruma kārbu bija divi Torsen diferenciāļi, kuri bija quattro varianta otrā paaudze. Automašīnām Audi V8 pirmo reizi pilnpiedziņas transmisija bija apvienota ar automātisko ātrumu kārbu.

Automašīnas salons ir ļoti iespaidīgs, ļoti plašs un grezns. Tā interjers ir ieturēts klasiskā vācu stilā. Sēdekļi ir ādas pārvalki, priekšējais panelis ir izrotāts ar riekstu koka ielaidumiem, bet grīdas ir izklātas ar biezu vilnas paklāju. Sēdekļi atšķiras ar to, ka ir gan elastīgi, gan cieti, vienlaicīgi, priekšējiem sēdekļiem ir labs sānu atbalsts. Automašīnas vadītāja sēdeklis ir apgādāts ar atmiņu, kura var noregulēt sēdeklī trīs, dažādos stāvokļos.

Aizmugurējie sēdekļi nav mazāk ērti par priekšējiem sēdekļiem. Starp citu, dārgākās automašīnas versijās Exclusive aizmugurējais dīvāns ir aprīkots ar elektronisko regulēšanas ierīci. Redzamība un ergonomika ir augstā līmenī. Visas vadīšanas ierīces ir redzamības zonā, to apgaismojums ir vienkārši lielisks. Liela uzmanība ir veltīta trokšņu slāpēšanai. Lai samazinātu troksni, automašīnas konstruktori ir pielietojuši hidrauliskos, dzinēja un ātrumu kārbas, atbalstus, kā arī ir apgādājuši motora nodaļu ar papildus skaņu slāpējošu paneli. Darbs ir izdarīts ļoti kvalitatīvi un godprātīgi, tieši tā kā pienākas tāda klases automašīnai. Audi V8 automašīnai ir milzīgs saraksts ar standarta luksus klases aprīkojumu un ne mazāk iespaidīgs saraksts ar papildus opcijām. Kas attiecas uz korpusu, tad ir jāsaka, ka krāsas pārklājums lieliski saglabā ārējo izskatu pat pašiem pirmajiem ražotajiem modeļiem.

Neskatoties uz visām automašīnas priekšrocībām, tā nebija spējīga iekarot plašu popularitāti. 1994. gadā šo modeli, kurai nebija īpašu panākumu tirgus laukumā, nomainīja pret jaunāku modeli Audi A8.

Automašīnas Audi A7 vēsture

Pirmo reizi, kompānija Audi savu konceptu Sportback Concept stādīja priekšā 2009. gada janvārī. Pēc pusotra gada, vācu automašīnu ražotājs, stādīja priekšā Audi A7 Parīzes auto salonā, bet 2011. gadā tas debitēja amerikāņu tirgū. 2012. gada automašīna tiek ražota tikai hečbeka versijā.

Gandrīz pieci metri garumā (4969 mm) un gandrīz divi metri platumā (1911 mm), ar tādiem gabarītiem Audi A7 Sportback bez šaubām paziņo par savu piederību “lukss” klases automašīnām. Galvenā, jaunās automašīnās, ārējā izskata īpatnība – tas ir Audi modeļiem pavisam jauna, piecu durvju korpusa konstrukcija ar lēni nolaižamu jumtu. Priekšējā automašīnas daļa ir aprīkota ar mūsdienīgām Audi automašīnu konstrukcijām. Vācu ražotāji automašīnai ir uzstādījuši jaunus radiatoru režģus, tās purngalu padarīja īsāku, padarīja šaurāku priekšējo optiku, bet uz sāniem uzzīmēja līniju, kura krasi palielinās virzienā no automašīnas priekšējās daļas līdz automašīnas aizmugurējai daļai. Aizmugurējā daļa var palielīties ar plašu profilu, lielām gabarīta gaismām un ar lieliski iemontētu izplūdes gāžu vadu.

Lai samazinātu automašīnas svaru, Audi speciālisti, lielu uzmanību veltīja alumīnija izmantošanai automašīnas konstrukcijā. Plaša alumīnija izmantošana automašīnas konstrukcijā ļāva manāmi samazināt durvju svaru, pārsega svaru, priekšējās starpsienas un bagāžas nodalījuma traversa svaru. Rezultātā pilnpiedziņas Audi A7 versijai svars ir 1695 kilogrami. Kopumā, jaunā modeļa svars samazinājās par 20 procentiem, salīdzinājumā ar standarta automašīnām, kurām ir tāds pats izmērs. Vajag atzīmēt, ka svara samazināšana dod zināmu ieguldījumu ne tikai dinamiskajos rādītājos, bet arī ne mazāk nopietni atspoguļojas uz automašīnas vadīšanu.

Interjera apdares līmenis neatpaliek no prestižo modeļu klasēm. Salonā vērojamas vieglas formas, lieliski izskatās asimetriskums, kurš ir vērojams pat gaisa pūtēju dizainā. Salonā ir četras, ļoti ērtas, tehnoloģiju inovāciju pilnas, vietas. Audi A7 interjers ir izmeklēts un grezns, tajā gandrīz nemaz nav sastopami plastikas elementi, galvenokārt, apdarei tiek izmantota āda, koks un metāls. Salona apdarei tiek izmantots riekstu koks, bet kompānijas pārstāvji piedāvā arī jaunu variantu, kurā tiek izmantots gaišs koks ar tumšām dzīslām. Aizmugurējo sēdekļu atzveltņus, kā jau pienākas mašīnai ar piecu durvju korpusu, var nolaist un tādā veidā paplašināt, jau tā lielo bagāžas nodalījumu.

Mašīnai ir tikai sešu cilindru motori, divi no tiem ir benzīna – 2,8 FSI un 3,0 TFSI un divi jaudas 3,0 TDI. Automašīnai ir divsajūgu sporta tipa ātrumkārba. Ātrākās automašīnas ir spējīgas – aptuveni sešu sekunžu laikā spēj attīstīt ātrumu līdz simts kilometriem.

Automašīna uz mūsu grambu pilnajiem ceļiem turas lieliski, stūrēt to ir saprotami un viegli. Drošības elektronika darbojas nevainojami. Braukšana tādā automašīnā sagādā patiesu baudu. Ātri braucot un neekonomējot degvielu, patēriņš ir pat zem desmit litriem, bet, ja ir jāpārvietojas lēnā satiksmē, tad gan patēriņš pārsniedz 10 litrus.

Ja runājam par šis automašīnas cenu, tad ir jāsaka, ka visticamāk to ir spējīgs nopirkt laimes un naudas luteklīši, jo cena kārtējo reizi atgādināja, ka Audi zīmola mašīnas – nav lēts prieks.