Automašīna Audi – interesanti fakti


  • Talantīgais inženieris Augusts Horhs sāka strādāt pie Karla Benca, bet ātri vien kompāniju atstāja, ar cerību, radīt pašam savu uzņēmumu. Tik tiešām, viņa cerības piepildījās un 1896. gadā, Vācijā dzima jauna kompānija “August Horch and Co”. Bet, nepagāja ilgs laiks un biznesa partneri izdzina Augustu Horhu no uzņēmuma un attiesāja sev, viņa uzņēmuma nosaukumu. Interesanti, ka uzvārds Horhs, tulkojumā no vācu valodas nozīmē “klausies”. Bet ja uzvārdu Horhs tulko latīniski, tad sanāk skanīgais vārds “Audi”. Tieši šis vārds arī kalpoja par nosaukumu jaunajai kompānijai.
  • Koncerns “Audi” tapa, apvienojoties kopā četrām kompānijām, vienā komerciālā grupā “Auto Union AG”. Katrai no šīm grupām bija savs, noteiks automašīnu tirgus segments. DKW nodarbojās ar motociklu ražošanu, Audi ar sporta mašīnu ražošanu, Waderer ar lukss klases vieglo automašīnu ražošanu, kurām tirgū bija vidēja līmeņa cenas, bet Horch – ražoja premium klases automašīnas, kurām bija bagātīga apdare. Firmas savā starpā nekonkurēja, bet ieņēma automašīnu tirgū, katra savu nišu. Šajā laikā parādījās arī visā pasaulē pazīstamā Audi emblēma – četri sakrustoti riņķi, kuri simbolizē četru kompāniju apvienošanos, vienā lielā uzņēmumā. Šis koncerns, kļūst par otro svarīgāko auto ražošanas uzņēmumu, Vācijas valsts ekonomikā.
  • Premium klases Audi (Horch) automašīnas, bija ļoti iecienījuši turīgie vācieši. Tieši ar skaisto un stipro sporta automašīnu Horch 930, kurai piemita neaprakstāms šarms, Ādolfs Hitlers mīlēja veikt izbraukumus, pa okupēto Vācijas teritoriju.
  • 20. gadsimta, otrajā pusē, kompānija Daimler – Benz AG (mūsdienās tā vairs neeksistē) nopērk Auto Union, un jau visai drīz kompānija nokļūst Volkswagen sastāvā un kļūst par zīmolu. Firmas emblēma ar četriem sakrustotiem riņķiem kļuva par zīmola vizītkarti, kura mērķis bija iekarot dārgu un prestižu automašīnu tirgus segmentu. Cītīgi strādājot, Audi izdevās Vācijā iemantot labu reputāciju, tādu, kāda bija BMW un Mercedes automašīnām.
  • Audi ir pazīstams savu dzinēju efektivitāti, neskatoties uz to mazo tilpumu, tie ir spējīgi strādāt ar maziem apgriezieniem. Piemēram, 1.2 A3 TFSI, kura apjoms ir tikai 1,2 litri, griešanās ātrums ir 1500 – 3500 apgriezieni minūtē, ieskriešanās līdz 100 kilometriem notiek 10 sekundēs un tā var attīstīt ātrumu – ne lielu, ne mazu, tikai 193 km/st.
  • Audi automašīnas ir ļoti populāras Vācu jauniešu, līdz trīsdesmit / trīsdemit pieciem gadiem, aprindās, neskatoties uz to, ka ir konservatīvas un to cena ir samērā augsta!
  • 70 desmitie – 80 desmitie, pagājušā gadsimta, gadi, kļuva par straujiem, zīmola attīstīšanās gadiem. Šo veiksmīgo, attīstības periodu mēdz saukt par “Pjeha ēru”, tāpēc, ka konstruktoru nodaļu tajā laikā vadīja Ferdinands Pjehs – slavenā, Ferdinanda Poršē, mazdēls. Tieši tajā laikā Audi ieguva lieliskas uzvaras. 1980. gadā, Ferdinanda Pjeha vadībā, tika izstrādāta quattro piedziņa, kura izraisīja īstu revolūciju sporta automašīnu pasaulē. Tajā laikā, saules gaismu ieraudzīja, pasaulē pirmā vieglā automašīna ar pilnpiedziņu. Ar laiku, Pjehs sāka vadīt visu Volkwagen impēriju.
  • Automašīnu Audi ražošana atrodas Ingolštatē ( Vācijā). Mūsdienās, uz turieni, tiek organizētas ekskursijas, kuras ļauj apskatīties presēšanas cehu, montāžas līnijas, robotizētos metināšanas kompleksus, krāsošanas cehus, u. c. Septiņu stundu ekskursija, ļauj pilnībā iepazīties ar automašīnas ražošanas procesu. Tūristu acu priekšā, no metāla sagatavēm, tiek samontēta, pilnīgi gatava, automašīna. Pastaigu pa rūpnīcu var veikt arī datoru zālē. Kopā ar kompāniju PlayStation, kompābija Audi ir izstrādājusi virtuālo ekskursiju. Te, datoru zalē, jūs varēsiet piedalīties arī sacensībās.